"Błogosławieni, którzy potrafią śmiać się z własnej głupoty, albowiem będą mieć ubaw do końca" J. Twardowski
PROJEKT MIĘDZYPRZEDMIOTOWY - KALENDARZ ADWENTOWY 2017
data dodania: 2017-12-03

Uczniowie i Uczennice klas IV-VI naszej szkoły!

Podejmujecie jakieś postanowienia adwentowe? Macie ochotę zmierzyć się z ciekawymi, ale i wymagającymi zadaniami? Jeśli tak, zapraszamy Was serdecznie do udziału w międzyprzedmiotowym projekcie pt. „Kalendarz adwentowy 2017”. Podczas 3 tygodni pracy (od 4 do 22 grudnia 2017) każdego dnia wykonywać będziecie zadania z różnych dziedzin wiedzy, rozwijając swoje wiadomości i umiejętności z czterech przedmiotów: języka polskiego, plastyki, historii i religii.

Zachęcamy do udziału w zabawie – atrakcyjne nagrody czekają! Przed przystąpieniem do działania zapoznajcie z regulaminem.

 

REGULAMIN MIĘDZYPRZEDMIOTOWEGO PROJEKTU
DLA UCZNIÓW KLAS IV-VI

§ 1

Cele Projektu

Głównym celem projektu  jest wykonanie oryginalnego, estetycznego i kreatywnego kalendarza adwentowego w formie określonej przez organizatorów.

 Cele szczegółowe:

  1. Poznanie  przez uczniów tradycji związanych ze Świętami Bożego Narodzenia w krajach europejskich (edukacja globalna).
  2. Budzenie szacunku dla odmiennych kultur i tradycji innych narodów.
  3. Rozwijanie kreatywności uczniów.
  4. Wzbogacenie wiadomości i umiejętności uczniów, zwłaszcza z zakresu z języka polskiego, historii i religii.
  5. Rozwój umiejętności plastycznych wśród dzieci.
  6. Uczenie systematyczność pracy, a także odpowiedzialności i samodzielności.
  7. Rozwijanie umiejętności korzystania z różnych źródeł informacji, w tym Internetu.
  8. Wymiana doświadczeń między nauczycielami bloku przedmiotów humanistycznych i artystycznych.

§ 2

Organizatorzy

1.     Organizatorami projektu są nauczyciele języka polskiego, plastyki, historii i religii. Za komunikację w ramach projektu odpowiedzialne są nauczycielki-polonistki.  

§ 3

Założenia organizacyjne 

1.    Projekt rozpoczyna się 4 grudnia (poniedziałek); termin oddawania prac upływa 5 stycznia (piątek).

2.    Każdego dnia rano (przed godziną 08:00) na tablicy ogłoszeń przy pokoju nauczycielskim oraz na drzwiach sal 20 i 30 publikowane będą kolejne zadania do wykonania. Dla uczniów nieobecnych będziemy publikować zadania na szkolnym FB.

3.    Uczniowie/uczennice pracują systematycznie, wykonując zadania każdego dnia; nie ma możliwości otrzymania wykazu zadań z wyprzedzeniem.

4.     Prace w ramach projektu wykonywać należy indywidualnie.

§ 4

Projekt

Wymagania „techniczne”: poszczególne zadania zamieszczamy w skoroszycie (format A4), poszczególne kartki należy zamieszczać w koszulkach lub je „przedziurkować”. Całość może być też zbindowana. Kartki mogą być kolorowe lub białe. Strony należy ponumerować. Piszemy odręcznie! Można, a nawet należy, korzystać z różnych opracowań oraz Internetu, jednak prace bezwzględnie muszą być samodzielne. Plagiat oznacza dyskwalifikację. Wybrane elementy pracy można wydrukować (np. stronę tytułową), ale im więcej wkładu własnego, tym więcej punktów uczestnik może zdobyć.

 

4.1.Projekt powinien się składać z następujących części (należy zachować podaną kolejność):

 

a.      Strona tytułowa (tytuł projektu, pseudonim, rysunki, ozdobniki, zdjęcia itp.).

b. Zaklejona koperta zawierająca dane osobowe ucznia, klasę oraz pseudonim (identyczny jak na stronie tytułowej).

c.      Spis treści.

d.     Zadanie nr 1.

e.      Zadanie nr 2.

f.      Zadanie nr 3.

g.     Zadanie nr 4.

h.     Zadanie nr 5.

i.       Zadanie nr 6.

j.       Zadanie nr 7.

k.     Zadanie nr 8.

l.       Zadanie nr 9.

m.   Zadanie nr 10.

n.     Zadanie nr 11.

o.     Zadanie nr 12.

p.     Zadanie nr 13.

q.     Zadanie nr 14.

r.     Zadanie nr 15.

s. Bibliografia – czyli spis źródeł, z których się korzystało podczas pracy nad projektem. 

4.2.Co będzie oceniane? 

1.     Poziom realizacji poszczególnych zadań.

2.     Zgodność z tematem.

3.     Samodzielność wykonanej pracy.

4.     Estetyka.

5.   Pomysłowość. 

§ 5

Ocena prac projektowych 

1.     Prace należy składać do 5 stycznia  u nauczycielek języka polskiego.

2.   O wyłonieniu najlepszych prac w ramach projektu zadecyduje jury powołane przez Organizatorów. W jego skład wejdą: dyrektor szkoły, nauczyciel-bibliotekarz, nauczyciel świetlicy, nauczyciel plastyki.

3.   Osoba sklasyfikowana najwyżej w rankingu prac projektowych otrzyma – poza nagrodą rzeczową – oceny celujące z: języka polskiego, plastyki, historii i religii. Nauczyciele organizujący projekt mogą również  indywidualnie wynagrodzić poszczególnych uczniów ocenami bardzo dobrymi i celującymi.

4.     Decyzje Komisji Projektowej są ostateczne.

§ 6

Ogłoszenie wyników

1.  Lista laureatów – uczniów, których projekty zostały sklasyfikowane najwyżej - zostanie ogłoszona 19 stycznia 2018r., zaś nagrody wręczone na apelu podsumowującym semestr I. 

Serdecznie zapraszamy do udziału w tym wyjątkowym projekcie! 



13 grudnia 2017
PnPoniedziałek WtWtorek ŚrŚroda CzCzwartek PiPiątek SoSobota NdNiedziela
123
Startuje Tydzień Edukacji Informatycznej!
4
5Mikołajki! :)
6
789Zapraszamy na nasze stoisko podczas Imielińskiego Kiermaszu Świątecznego
10
11Konsultacje i zebrania
12
dzisiaj
13
14151617
18192021222324
25262728293031
foto losowe
galeria uśmiechów
WSPÓŁPRACA:

GIMNAZJUM IM. POWSTAŃCÓW ŚLĄSKICH W IMIELINIEPRZEDSZKOLE MIEJSKIE W IMIELINIEBIBLIOTEKA MIEJSKA W IMIELINIEURZĄD MIASTA IMIELINMIEJSKIE CENTRUM KULTURY W IMIELINIEMIEJSKI OŚRODEK SPORTU I REKREACJI W IMIELINIE

Imielin

Powiat Bieruńsko-Lędziński

Województwo Śląskie