Podsumowanie innowacji pedagogicznej
w nauczaniu przedsiębiorczości w roku szkolnym 2019/2020 realizowanej przez Spółdzielnia Uczniowska
BALBINKA – SKLEPIK SZKOLNY,
a prowadzonej przez Marię Stolecką.
GŁÓWNYM ZAŁOŻENIE innowacji było przygotowanie uczniów do planowania swojej przyszłości oraz do aktywności zawodowej w formie pracy najemnej lub prowadzenia własnej działalności gospodarczej.
Posiadającemu tę wiedzę uczniowi pokazano, jak – realizując indywidualne cele ekonomiczne – być przedsiębiorczym, a zarazem społecznie odpowiedzialnym w swych dążeniach i działaniach.
Innowacja rozwijała zainteresowania uczniów handlem, działalnością usługową i oparta byłą na pracy Sklepiku Szkolnego BALBINKA. Przez uczestnictwo w pracy sklepiku młody człowiek mógł uczyć się przedsiębiorczości, odpowiedzialności, uczciwości, dobrego gospodarowania, szacunku dla uczciwie zarobionych pieniędzy, a nade wszystko pracy zespołowej i zbiorowej zaradności.
Dzięki zaangażowaniu w pracę w sklepiku szkolnym uczeń:
- poznał reguły i mechanizmy funkcjonujące w handlu;
- swobodne operował podstawowymi terminami i pojęciami związanymi z ekonomią i handlem;
- bezinteresowne działał na rzecz innych;
- nabył umiejętność prowadzenia działalności handlowej;
- uczył się samodzielności w myśleniu, działaniu, ocenie; - uczył się odpowiedzialności, rzetelności, obowiązkowości;
- był gotowy do współpracy i współdziałania (organizacja konkursów: LOGO sklepiku szkolnego, ZDROWO JEM);
- pogłębiał poczucie własnej wartości i przydatności dla społeczeństwa szkolnego.