"Błogosławieni, którzy potrafią śmiać się z własnej głupoty, albowiem będą mieć ubaw do końca" J. Twardowski

Biblioteka w naszej szkole

Biblioteka w naszej szkole czynna jest codziennie, zaprasza przez 40 godzin tygodniowo w czasie dostosowanym do potrzeb uczniów.

Pierwsze książki zostały wpisane do zbiorów w 1948 roku, czyli nasza biblioteka liczy już 59 lat! W tej chwili można wybierać spośród 7 tysięcy książek, oferta biblioteki jest stale rozwijana. Przez te 59 lat wiele się zmieniło, również w literaturze dla młodego czytelnika. Książki - kiedyś jedne spośród niewielu rozrywek na jesienne wieczory - konkurują teraz z szeroką ofertą mediów. Zmienia się i sama biblioteka. Powoli szkolne wypożyczalnie zastąpione zostają przez szkolne centra informacji, zachęcające nie tylko do sięgnięcia po tradycyjną, drukowaną książkę ale i służące radą i pomocą w korzystaniu z programów komputerowych, wydawnictw multimedialnych, informacji dostępnych w Internecie.

W bibliotece pracują dwie panie: mgr Anna Knopek, mgr Henryka Grabowska. Chcemy żeby nasza biblioteka była miejscem przyjaznym uczniom, gdzie nie tylko wypożycza się książki, przegląda prasę, ale można też odrobić lekcje, skorzystać z komputera, porozmawiać albo zwyczajnie pomilczeć w spokoju, jeśli ktoś ma zły dzień.

Zapraszamy do biblioteki w godzinach:
A. KnopekH. Grabowska
PONIEDZIAŁEK8.00 - 15.30
WTOREK8.00 - 12.3012.00 - 15.30
ŚRODA8.00 - 12.3012.00 - 15.30
CZWARTEK8.00 - 15.30
PIĄTEK9.00 - 14.307.30 - 10.30

SPOTKANIE AUTORSKIE Z GABRIELĄ KOTAS

Biblioteka Szkolna 8 i 11 grudnia gościła Panią Gabrielę Kotas - autorkę książek dla dzieci („Gabrysia Dzieciom”, „Misie Gabrysie”, „Lekcja Przyjaźni”). 

Spotkała się z uczniami klas pierwszych i drugich. Przybliżyła im historię powstania każdej książeczki oraz przedstawiła własnoręcznie wydziergane na szydełku MISIE, które są bohaterami książeczki „Misie – Gabrysie". Uczniowie mieli okazję zobaczyć nową publikację pt. „Lekcja przyjaźni”. To opowieść o Pawełku i jego psie inspirowana spotkaniami z dziećmi i figlami psa Teodora, który jest niezłym urwisem i niezastąpionym towarzyszem autorki, Gabrieli Kotas. 

Dziękujemy za wspaniałe spotkanie autorskie. Już niedługo spotkamy się znowu…



ŚWIĘTO PLUSZOWEGO MISIA



ŚWIĘTO PLUSZOWEGO MISIA



NOWOŚCI W BIBLIOTECE SZKOLNEJ

Biblioteka szkolna uczestniczy w Narodowym Programie Rozwoju Czytelnictwa. Dzięki dotacji uzyskanej w programie znacznie powiększyliśmy zbiory książek. Mamy nowości dla młodszych i starszych; dla tych, którzy dopiero rozpoczynają swoją przygodę z czytaniem i dla tych, którzy czytają z pasją. 

Pamiętajcie: dobry zwyczaj - wypożyczaj. Biblioteka zawsze po drodze - nie mijam, wchodzę!



Spotkanie z księgarzem

Sprawozdanie ze spotkania z księgarzem

Dziś wszyscy uczniowie Szkoły Podstawowej nr 2 w Imielinie zostali zaproszeni na prelekcję, którą poprowadził pan Grzegorz Kulikowski. Jest to człowiek, który od lat zajmuje się sprzedażą książek. 

Opowiadał nam o korzyściach płynących z czytania. Młody czytelnik przez czytanie pobudza wyobraźnię, staje się kreatywnym, umie się wysłowić i gimnastykuje mózg. Pan Kulikowski zachęcał uczniów do korzystania z zasobów bibliotecznych, ponieważ co roku wydaje się wiele ciekawych pozycji dla dzieci i młodzieży. 

Chociaż nauczyciele również zachęcają nas – uczniów, do czytania książek, to ciągle jednak nie wszyscy są do tego przekonani. Może muszą po prostu do tego dorosnąć? :) 

 Olaf Rozmus, V "a"



Noc w Bibliotece! - sprawozdania

Sprawozdania powstały w ramach zadania domowego z języka polskiego.

Sprawozdanie z „Nocy z Andersenem” 

Dwa tygodnie temu, a dokładnie w nocy z 31 marca na 1 kwietnia 2017 roku, odbyła się „Noc z Andersenem”. Była to impreza zorganizowana przez Bibliotekę Miejską w Imielinie. W zabawie udział brały klasy V "a" i V "b" ze Szkoły Podstawowej w Imielinie. Opiekę nad nimi sprawowały wychowawczynie: pani Klaudia Prus-Tyrała i pani Zofia Cichy. 

O godzinie 19:00 zebraliśmy się w budynku biblioteki. Powitała nas pani Dyrektor Miejskiego Centrum Kultury w Imielinie – mgr Jadwiga Mikunda. Następnie odbyło się spotkanie z panią flecistką, która opowiedziała fantastyczną historię i rozdała nam mapy. Wtedy podzieliliśmy się na cztery grupy i poszliśmy zagrać w podchody. W trakcie zabawy spotykaliśmy wiele postaci z bajek, a także rozwiązywaliśmy kilka zagadek. Później przeszliśmy na teren naszej szkoły i przed jej budynkiem wszyscy uczestnicy imprezy posadzili drzewo. W dalszej kolejności wróciliśmy do biblioteki i zjedliśmy kolację. Potem, czyli około godziny 21:00, była tzw. doświadczalnia. Poznaliśmy różne magiczne sztuczki i doświadczenia chemiczne. Nawet sami mogliśmy brać udział w jakimś eksperymencie. Następnie mieliśmy półgodzinny wypoczynek i z powrotem wróciliśmy do zajęć. Około godziny 22:30 odbyły się warsztaty z robotyki, które były ciekawe i podczas których mogliśmy się bawić klockami Lego. Później przyszedł czas na to, na co najbardziej czekaliśmy – północ i tort Andersena. Zgromadziliśmy się wokół niego i zachwycaliśmy się jego wyglądem! Każdy chciał jak najszybciej otrzymać swoją porcję. (Tort był piękny: czekoladowo-śmietankowy z niebieskim opłatkiem na górze). Kolejnym etapem naszej imprezy była noc z symulatorami. Chętni jeździli samochodem, ale ja nie spróbowałam. Później poszliśmy bawić się i na czat międzynarodowy, ale niestety nie doszedł on do skutku. Około 3:30 nasze wychowawczynie kazały nam iść spać, ale i tak po tych wszystkich atrakcjach nikt nie był w stanie zmrużyć oka. Jeszcze do 5:00 mało kto spał. Wtedy dopiero i mnie zmorzył sen. Ale, niestety, nie na długo, bo po 6:00 wszyscy wstali. Z opiekunkami zjedliśmy wspólne śniadanie i wówczas pani Dyrektor Miejskiego Centrum Kultury w Imielinie pożegnała się z nami i podarowała każdemu uczestnikowi pamiątkę – kubek i pocztówkę z napisem „NOC Z ANDERSENEM”. Wówczas rozeszliśmy się do swoich domów. 

Moja przygoda z Andersenem nie zakończyła się tego poranka. Przez kilka następnych dni opowiadałam rodzinie i znajomym o swoich przeżyciach i refleksjach związanych z tą nocą. Myślę, że dla wszystkich uczestników była to fascynująca przygoda i wielu z nas chętnie by ją powtórzyło. 

 Karolina Majcherek, kl.V "b"

"Noc z Andersenem" 

W nocy z 31 marca na 1 kwietnia 2017 roku w Bibliotece Miejskiej w Imielinie odbyła się „Noc z Andersenem”. Impreza rozpoczęła się o godzinie 19.00, a brały w niej udział klasy V„a” i V„b” naszej szkoły. 

Po krótkim przedstawieniu planu na nadchodzący wieczór i noc wszyscy udaliśmy się na zewnątrz, gdzie na świeżym powietrzu bawiliśmy się w podchody. Po zakończeniu zabawy udaliśmy się pod naszą szkołę i tam posadziliśmy drzewo, które rośnie jako pamiątka X „Nocy z Andersenem” w Imielinie. Po powrocie do budynku biblioteki (ok. godziny 21.00) zjedliśmy wspólną kolację, a następnie kontynuowaliśmy zabawę, grając na komputerowych symulatorach, składając roboty z klocków roboty oraz tańcząc z Calineczką i Andersenem. Równo o północy na salę wjechał „Tort Andersena”, a zabawy trwały do godziny... 3.00 nad ranem, gdy wszyscy zmęczeni, śpiący, ale niezwykle zadowoleni poszliśmy spać. Z samego rana, tj. o godzinie 7.00, zjedliśmy śniadanie, wspominając jednocześnie atrakcje minionego wieczoru i nocy. Do domów rozeszliśmy w znakomitych humorach około 7.30. 

Każdemu, kto będzie mieć możliwość uczestniczenia w „Nocy z Andersenem” serdecznie polecam tę imprezę. Jest to wydarzenie, które wszyscy będziemy bardzo dobrze wspominać. 

 Zuzanna Klimczok, kl. V „b”

Sprawozdanie z „Nocy z Andersenem” 
W piątkowy wieczór, 31 marca 2017 r., o godz. 19.00 klasy V "a" i V "b" zebrały się w Bibliotece Miejskiej w Imielinie, aby świętować wraz z wychowawczyniami „Noc z Andersenem”. 

Zorganizowano wiele ciekawych zabaw, m.in. zgadywanki ze znajomości baśni, gry na symulatorach, budowanie robotów z klocków LEGO i różnego rodzaju eksperymenty. Nie zabrakło również wyjścia w teren - organizatorzy przygotowali nam zabawę w podchody. Klasy podzielono na cztery grupy i każda z nich otrzymała mapy, które miały doprowadzić je do celu. Głównym celem tej zabawy było odszukanie nut i zagranie melodii na flecie, w celu obrony miasta Imielin przed... „krwiożerczymi szczurami, które wychodziły ze ścieków”. Po zakończeniu podchodów poszliśmy posadzić drzewo na terenie naszej podstawówki. Później wróciliśmy do biblioteki i znów podzieliliśmy się na dwie grupy. Jedna grupa bawiła się z Calineczką i Andersenem, a druga budowała roboty. Dokładnie o godzinie 24:00 jedliśmy przepyszny tort urodzinowy H. Ch. Andersena. Następnie poszliśmy zabawić się na symulatorach. O godzinie 3:00 udaliśmy się na spoczynek, co nie znaczy że wszyscy zasnęli. O 7:00 rano zarządzono pobudkę. Po wspólnym śniadaniu, rozdaniu pamiątkowych kubków przyjechali po nas rodzice. 

To była szalona i niezwykła noc. Na pewno długo zostanie w naszej pamięci.
 
Wiktoria Kosma,  kl. V "b"



Sprawozdanie naszych bibliotekarzy z wycieczki do Muzeum Śląskiego

W samym centrum Katowic powstała zupełnie nowa dzielnica nazywana Strefą Kultury. Oprócz „Spodka” tworzą ją: Międzynarodowe Centrum Kongresowe, siedziba Narodowej Orkiestry Symfonicznej Polskiego Radia, Muzeum Śląskie. 

Nowe Muzeum Śląskie zaprojektowano nietypowo, choć w całkowitej zgodzie ze śląskimi realiami. Zbudowano je na terenach byłej kopalni „Katowice”. Pomiędzy zabytkowe budynki wpisano przeszklone konstrukcje, mieszczące wejście oraz biura muzeum. Sale wystawowe, magazyny, umieszczone są całkowicie pod ziemią. 

Tuż przed świętami uczniowie naszej szkoły pod opieką p. Bartosza Stachonia, p. Anny Knopek i p. Henryki Grabowskiej postanowili wykorzystać sprzyjającą pogodę i odwiedzić Muzeum Śląskie. 

W dużym holu muzeum otwiera się widok na GALERIĘ SZTUKI POLSKIEJ 1800-1945. Podziwialiśmy tam obrazy znane z książek i podręczników. Przechodząc dalej, zadziwiliśmy się współczesnymi sztukami plastycznymi. Tacy twórcy jak Tadeusz Kantor, Zdzisław Beksiński, Władysław Hasior, Andrzej Wróblewski, Jerzy Nowosielski z pewnością wymagają większego skupienia i namysłu, pewnie trzeba do nich dojrzeć, posmakować wielokrotnie, jednak po „jednym łyku” mieliśmy wrażenie, że poruszamy się w sferze dostępnej jedynie dla wtajemniczonych koneserów. 

Kopalniana brama otwiera wystawę, pokazującą historię Górnego Śląska od najdawniejszych czasów po rok 1989. Wystawa nosi tytuł „Światło historii. Górny Śląsk na przestrzeni dziejów". Przy pomocy scenografii i eksponatów zobrazowano wycinki historii Górnego Śląska. Multimedialny sposób przekazu, scenki z życia Ślązaków, ciekawie przedstawione ważne momenty historyczne, atrakcyjnie wyeksponowane dokumenty - na dokładne ich poznanie trzeba poświęcić co najmniej całe popołudnie. Obejrzeliśmy m.in. tradycyjną kuchnię w familoku i pokój w dawnym hotelu robotniczym. Znalazły się na wystawie nawet…. paczki od zagranicznej rodziny czy przyjaciół, które pozwalały w szarej rzeczywistości trudnych lat osiemdziesiątych skosztować dobrej kawy czy zrobić pranie w porządnym proszku. 

Czasy najnowsze - chociaż dla dzisiejszej młodzieży... historyczne - to i „maluch”, (czyli polski fiat 126p, marzenie wszystkich Polaków) z przemycanym towarem i blokowisko, w którym można zaglądać do mieszkań i pooglądać życie codzienne.

Kolejna ekspozycja to Centrum Scenografii Polskiej, które gromadzi eksponaty związane z teatrem: kostiumy, plany dekoracji i obiektów scenicznych, makiet i kukieł autorstwa polskich scenografów. Obok Centrum Scenografii ulokowano kąciki z grami multimedialnymi, gdzie świetnie się bawiliśmy! Mieliśmy na obejrzenie wystawy o wiele za mało czasu. 

Nasza wizyta w Muzeum Śląskim była raczej sygnałem, że takie miejsce istnieje, jest blisko, ulokowane przy wjeździe do miasta, z przystankami autobusowymi tuż obok Strefy Kultury. Warto zaproponować rodzicom, dziadkom, rodzeństwu wspólne popołudnie właśnie w Muzeum Śląskim. Wycieczka wzbogacona o wyjazd na wieżę widokową, (czyli dawny kopalniany szyb), spacer na dach Centrum Kultury, gdzie można odpoczywać na ławeczkach i podziwiać panoramę miasta, pod budynek NOSPR-u - to propozycja na atrakcyjnie spędzony wspólny czas. 

Warto pamiętać, że wtorek to dzień bezpłatny, zarówno muzeum jak i wieża widokowa stoją otworem dla wszystkich chętnych.




Pasowanie na czytelnika 2017

We czwartek, 23 marca 2017 r., najmłodsi uczniowie klas pierwszych naszej szkoły zostali oficjalnie uroczyście przyjęci w poczet czytelników Biblioteki Szkolnej. Gościem spotkania była pani dyrektor Dagmara Kupczyk. 

Uczniowie obejrzeli krótki program artystyczny przygotowany przez kółko teatralne pod opieką pani Eweliny Rozmus. Każdy nowy czytelnik otrzymał dyplom, słodki poczęstunek oraz zakładkę do książki. Uroczyste pasowanie poprzedziła lekcja biblioteczna, w czasie której uczniowie poznali prośby książki do czytelnika i zasady korzystania ze zbiorów biblioteki. 

Mamy nadzieję, że od tej pory każdy pierwszak będzie często odwiedzał bibliotekę i rozbudzi w sobie potrzebę czytania oraz poznawania nowych bohaterów książkowych.



Święto Pluszowego Misia

25 listopada wszystkie MISIE mają swoje święto. 

Zapraszamy klasy I-III do przynoszenia ukochanych misiów na wystawę do biblioteki. Wyszczotkuj swojemu przyjacielowi futerko, zawiąż odświętną kokardę, przypnij mu karteczkę z Twoim imieniem i nazwiskiem, klasą i pozwól mu zaprzyjaźnić się z innymi Misiami. Wszyscy wiedzą, że kiedy my idziemy po lekcjach do domu i w szkole robi się cicho - Misie mają czas dla siebie. Opowiadają sobie misiowe historie, zawierają przyjaźnie. Oddamy Misie przed świętami, kiedy wrócą do domu na pewno przed snem wyszepczą Ci do uszka, co działo się w bibliotece. 

Na wystawę zapraszamy tylko MISIE, bo one mają swoje święto, nie przynosimy więc lalek, nawet tych ukochanych, kucyków, kotków i innych pluszaków. Można odwiedzać swojego misia, pomachać mu lub posłać całuska, ale w czasie trwania wystawy NIE ZDEJMUJEMY MISIÓW z półek. Każda Misiowa mama/tata dostanie dyplom za udział Misia w wystawie. 

ZAPRASZAMY!



Dlaczego warto czytać książki?

Szwedzka Akademia Literatury Dziecięcej opracowała 17 zalet czytania książek:

 



Wyjazd do Muzeum Śląskiego

W samym centrum Katowic powstała zupełnie nowa dzielnica, nazywana Strefą Kultury. Oprócz „Spodka” tworzą ją: Międzynarodowe Centrum Kongresowe, siedziba Narodowej Orkiestry Symfonicznej Polskiego Radia, Muzeum Śląskie. 

Nowe Muzeum Śląskie zaprojektowano nietypowo, choć w całkowitej zgodzie ze śląskimi realiami. Zbudowano je na terenach byłej kopalni „Katowice”. Pomiędzy zabytkowe budynki wpisano przeszklone konstrukcje, mieszczące wejście oraz biura muzeum. Sale wystawowe, magazyny, umieszczone są całkowicie pod ziemią. 

Uczniowie pod opieką p. Bartosza Stachonia, p. Anny Knopek i p. Henryki Grabowskiej postanowili wykorzystać sprzyjającą pogodę i odwiedzić Muzeum Śląskie. 

W dużym holu otwiera się widok na GALERIĘ SZTUKI POLSKIEJ 1800-1945. Podziwialiśmy tam obrazy, znane z książek i podręczników. Przechodząc dalej zadziwiliśmy się współczesnymi sztukami plastycznymi. Tacy twórcy jak Tadeusz Kantor, Zdzisław Beksiński, Władysław Hasior, Andrzej Wróblewski, Jerzy Nowosielski z pewnością wymagają większego skupienia i namysłu, pewnie trzeba do nich dojrzeć, posmakować wielokrotnie, jednak po „jednym łyku” mieliśmy wrażenie, że poruszamy się w sferze dostępnej jedynie dla wtajemniczonych koneserów. Kopalniana brama otwiera wystawę, pokazującą historię Górnego Śląska od najdawniejszych czasów po rok 1989. Wystawa nosi tytuł „Światło historii. Górny Śląsk na przestrzeni dziejów. Przy pomocy scenografii i eksponatów zobrazowano wycinki historii Górnego Śląska. Multimedialny sposób przekazu, scenki z życia Ślązaków, ciekawie przedstawione ważne momenty historyczne, atrakcyjnie wyeksponowane dokumenty - na dokładne ich poznanie trzeba poświęcić co najmniej całe popołudnie. Obejrzeliśmy m.in. tradycyjną kuchnię w familoku i pokój w dawnym hotelu robotniczym. Znalazły się na wystawie nawet…. paczki od zagranicznej rodziny czy przyjaciół, które pozwalały w szarej rzeczywistości trudnych lat osiemdziesiątych skosztować dobrej kawy czy zrobić pranie w porządnym proszku. Czasy najnowsze, dla dzisiejszej młodzieży – historyczne, to i „maluch”, (czyli polski fiat 126p, marzenie wszystkich Polaków) z przemycanym towarem i blokowisko, w którym można zaglądać do mieszkań i pooglądać życie codzienne. Kolejna ekspozycja to Centrum Scenografii Polskiej, które gromadzi eksponaty związane z teatrem: kostiumy, plany dekoracji i obiektów scenicznych, makiet i kukieł autorstwa polskich scenografów. Obok Centrum Scenografii ulokowano kąciki z grami multimedialnymi, gdzie świetnie się bawiliśmy! Mieliśmy na obejrzenie wystawy o wiele za mało czasu. Nasza wizyta w Muzeum Śląskim była raczej sygnałem, że takie miejsce istnieje, jest blisko, ulokowane przy wjeździe do miasta, z przystankami autobusowymi tuż obok Strefy Kultury. 

Warto zaproponować rodzicom, dziadkom, rodzeństwu wspólne popołudnie właśnie w Muzeum Śląskim. Wycieczka wzbogacona o wyjazd na wieżę widokową, (czyli dawny kopalniany szyb), spacer na dach Centrum Kultury, gdzie można odpoczywać na ławeczkach i podziwiać panoramę miasta, pod budynek NOSPR-u - to propozycja na atrakcyjnie spędzony wspólny czas. Warto pamiętać, że wtorek to dzień bezpłatny, zarówno muzeum jak i wieża widokowa stoją otworem dla wszystkich chętnych.



Październik miesiącem Dobroci Dla Zwierząt - akcja naszej biblioteki

Październik miesiącem Dobroci Dla Zwierząt Miesiąc ten przypomina nam że powinniśmy traktować zwierzaki z poszanowaniem ich naturalnych potrzeb - jak istoty żywe, zdolne do odczuwania zarówno fizycznego bólu, jak również radości czy wdzięczności. 4 października to Światowy Dzień Św. Franciszka, który dzięki dobroci dla swych braci mniejszych został uznany patronem wszystkich zwierząt, zasługując bezpowrotnie na miano największego przyjaciela zwierząt. Nasza szkoła od lat organizuje akcję pomocy dla bezdomnych zwierząt. W tym roku znowu dzięki naszym uczniom podarowaliśmy Schronisku dla bezdomnych zwierząt w Mysłowicach karmę dla psów i kotów, makarony, suchą karmę, koce, miski. DZIĘKUJEMY!!!

Międzynarodowy Dzień Bibliotek Szkolnych

"Zrób sobie przerwę od telewizora, odejdź na dłużej od monitora, bo w bibliotece na Ciebie czeka książka - prawdziwy przyjaciel człowieka!" 


W 1971 roku powstało Międzynarodowe Stowarzyszenie Bibliotekarzy Szkolnych. Organizacja ta zajmuje się problemami bibliotek oraz bibliotekarzy szkolnych. I właśnie to Stowarzyszenie w 1999 roku zainicjowało Międzynarodowe Święto Bibliotek Szkolnych. Obchodzone jest w czwarty poniedziałek października. Celem akcji jest zwrócenie uwagi na ogromną rolę bibliotek w życiu szkoły, w nauce i rozwijaniu zainteresowań czytelniczych.



Książki naszych marzeń, czyli - Czytam, bo lubię i tym się chlubię!

Treść utworów, ekspresyjny język, emocje, zmienność nastrojów, szczęśliwe zakończenie zaspakajają wyobraźnię dziecka. Poprzez czytanie dzieci rozwijają swoją osobowość o takie cechy jak: wrażliwość, spostrzegawczość, pamięć, wyobraźnia. Czytające dziecko bogaci również swoje uczucia takie jak: miłość, przyjaźń, podziw, koleżeństwo, solidarność z innymi. Kto polubi czytanie w dzieciństwie, ten będzie czytał dla przyjemności, rozrywki już przez całe życie.

Książki, zakupione dzięki udziałowi Szkoły Podstawowej im. Kardynała Stefana Wyszyńskiego w roku szkolnym 2015/2016 w Rządowym programie „Książki naszych marzeń” w lot znajdują czytelników. Półki, które na nie przeznaczyliśmy, przyciągają jak magnes, rzadko który tytuł „zagrzewa” na półce miejsce, co dowodzi, że wzbogaciliśmy księgozbiór o poczytne/poszukiwane tytuły, a z pasją do czytania też u naszych uczniów nie jest źle! 

Czytanie to frajda i rozrywka, nie praca, więc biblioteka wypożyczyła uczniom klas młodszych nowości książkowe na ferie i poprosiła o przeczytanie w czasie ferii oraz zilustrowanie wybranej książeczki. Z ilustracji powstaną „katalogi ulubionych książek”. Ilustracje, wykonane przez uczniów z poszczególnych klas powkładamy do koszulek, dodamy okładkę z informacją, która klasa wykonała obrazki powstaną katalogi książeczek, polecanych do czytania przez poszczególne klasy. Najmłodsi uwielbiają przeglądać biblioteczne zbiory. Zachęcając do przeglądania przygotowanych katalogów pokażemy prace kolegów, jednocześnie zachęcając do przeczytania książki, która ma ciekawą ilustrację, wykonaną przez dziecko. Datą graniczną oddania swojej Pani wychowawczyni ilustracji do książki jest poniedziałek, 7 marca. 

Biblioteka zwróciła się do klasy IV-VI z prośbą o wyłonienie drogą „burzy mózgów” na lekcji wychowawczej jednego, wspólnego dla klasy hasła lub cytatu, zachęcającego do czytania. Na drzwiach biblioteki przygotujemy plakat z wybranymi przez klasy cytatami. Tutaj również datą graniczną jest 7 marca.

Efekty pracy oraz „burzy mózgów” naszych czytelników zaprezentujemy na szkolnej stronie. „Czytanie książek to najpiękniejsza zabawa, jaką sobie ludzkość wymyśliła” – napisała Wisława Szymborska – polska poetka, felietonistka, laureatka Nagrody Nobla w dziedzinie literatury. Bawmy się więc bez ograniczeń!



„Książki naszych marzeń” wśród uczniów

Szkoła w początkach nauki wyposaża dziecko w szczególną umiejętność, z której każdy czerpie do końca życia: uczy czytać i pisać. To najważniejsza zdobycz – bez pisania, czytania bylibyśmy w życiu niesamodzielni, bezsilni w każdym miejscu i czasie. Kontakt z literaturą, czyli książką czytaną dla jej treści, a nie ze słowem pisanym będącym informacją, pomaga rozwijać język, wzbogaca słownictwo, uczy precyzyjnie wyrażać myśli. Kto dużo czyta – ten pisze ładne wypracowania, ma bogate słownictwo. Książka pobudza fantazję, pomaga zrozumieć innych, uczy również tolerancji, empatii. Biegłość w czytaniu i nawyk sięgania po książki czynią młodego człowieka zdolnym do dalszej nauki., mają wpływ na przyszłość, np. jeśli ktoś będzie posługiwał się językiem z smsów - nie poradzi sobie w czasie rozmowy z przyszłym pracodawcą.
W roku szkolnym 2015/2016 Szkoła Podstawowa im. Kardynała Stefana Wyszyńskiego w Imielinie przystąpiła do Rządowego programu „Książki naszych marzeń”. Jego celem jest rozwijanie potrzeby kontaktu ze słowem drukowanym, z książką jako źródłem wiedzy i rozrywki. Aby zachęcić dzieci i młodzież do sięgania po książki, program pomaga uzyskać szkołom dotację na zakup nowości dla biblioteki szkolnej, warunkując to jednak doborem tytułów, które mają zagościć na bibliotecznych półkach. Nie mogą to być lektury obowiązkowe, omawiane na lekcjach, a książki z różnorodnych dziedzin - od obyczajowych, przygodowych po popularyzujące w sposób ciekawy wiedzę o świecie. Do współtworzenia listy nowości, które zakupimy zaprosiliśmy naszych uczniów. W bibliotece zawisła biała plansza zatytułowana „POLECAM:”, która szybko zapełniła się tytułami, rekomendowanymi przez czytelników. Szkolne  panie bibliotekarki odwiedziły targi książki w Krakowie i Katowicach, żeby u samego źródła sprawdzić, co nowego oferuje rynek wydawniczy. Sprawdziły też oferty wydawnicze większych wydawnictw dostępne online. Wspólnymi siłami stworzyliśmy listę bestsellerów dziecięcych i młodzieżowych, czyli tego, co jest czytane i poszukiwane przez młodych czytelników. Zakup nowości powiększył zbiory blioteczne o 141 pozycji:
1. „Kruk nic nie szkodzi” Nele Moost
2. „Aleksander” Anna Onichimowska
3. „Astropod Ariela 1” Sławomir Hanak
4. „Astropod Ariela 2” Sławomir Hanak
5. „Astropod Ariela 3” Sławomir Hanak
6. „Bestia – prawdziwa historia” Jakub Polkowski
7. „Bruno gdzie jesteś” Agnieszka stelmaszyk
8. „Ciumkowe historie” Paweł Beręsewicz
9. „Ciumkowie w szkocką kratę”Paweł Beręsewicz
10. „Co wolno a czego nie” Nele Moost
11. „Czarnoksiężnik z Archipelagu” Ursula K. LeGuin
12. „Czarownica –prawdziwa historia” Elizabeth Rudnick
13. „Czaruś mały uciekinier” Holly Web
14. „Czy warto kłamać” Nele Moost
15. „Demoniczny Damianek cz.1” Mariusz Niemycki
16. „Demoniczny Damianek cz.2” Mariusz Niemycki
17. „Detektyw Łodyga 4” Barbara Wicher
18. „Detektyw Łodyga 2” Barbara Wicher
19. „Detektyw Łodyga 3” Barbara Wicher
20. „Detektyw Łodyga na tropie zagadek przyrodniczych” Barbara Wicher
21. „Dropsik potrzebuje pomocy” Agnieszka Stelmaszyk
22. „Dzielny mały Karmel” Holly Webb
23. „Dzienniczek zakręconej nastolatki” Renata Opala
24. „Dzienniczek zakręconej nastolatki 3” Renata Opala
25. „Dzienniczek zakręconej nastolatki 2” Renata Opala
26. „Dzienniczek zakręconej nastolatki 5” Renata Opala
27. „Dzienniczek zakręconej nastolatki 6” Renata Opala
28. „Dzienniczek zakręconej nastolatki 4” Renata Opala
29. „Dziennik Cwaniaczka Rodrick” Jeff Kinney
30. „Dziennik Cwaniaczka Biała gorączka” Jeff Kinney
31. „Dziennik Cwaniaczka Droga przez mękę” Jeff Kinney
32. „Dziennik Cwaniaczka” Jeff Kinney
33. „Dziennik Cwaniaczka Przykra prawda” Jeff Kinney
34. „Dziennik Cwaniaczka Szczyt wszystkiego” Jeff Kinney
35. „Dziennik Cwaniaczka Trzeci do pary” Jeff Kinney
36. „Dziennik Cwaniaczka Ubaw po pachy” Jeff Kinney
37. „Dziennik Cwaniaczka Zezowate szczęście” Jeff Kinney
38. „Dziewczyny i chłopaki 2” Sławomir Hanak
39. „Dziewczyny i chłopaki niepotrzebne skreślić” Sławomir Hanak
40. „Figiel zraniony lisek” Tina Nolan
41. „Franklin ” Paulette Bourgeois
42. „Franklin” Paulette Bourgeois
43. „Franklin” Paulette Bourgeois
44. „Franklin” Paulette Bourgeois
45. „Franklin” Paulette Bourgeois
46. „Franklin” Paulette Bourgeois
47. „Franklin” Paulette Bourgeois
48. „Gdzie jest Rudek” Holly Webb
49. „Gorgoś wynalazca na tropie” Danuta zawadzka
50. „Hajlajf” Marta Sienkiewicz
51. „Hania Humorek tydzień na opak” Megan McDonald
52. „Hipacy chce się zakochać” Katarzyna Ziemnicka
53. „Jak skrzat Jagódka budował domek” Ewa Studmuller
54. „Jak skrzat Jagódka słuchał dobrych rad” Ewa Studmuller
55. „Jak skrzat Jagódka tropił leśna plotkę” Ewa Studmuller
56. „Jak skrzat Jagódka zakładał w lesie teatr” Ewa Studmuller
57. „Kacperiada” Grzegorz Kasdepke
58. „Klub poszukiwaczy przygód moneta zagłady” Agnieszka Stelmaszyk
59. „Klub poszukiwaczy przygód tom 1” Agnieszka Stelmaszyk
60. „Klub poszukiwaczy przygód tom 3” Agnieszka Stelmaszyk
61. „Kruk wszystko moje” Nele Moost
62. „Kto pokocha psotkę” Holly Webb
63. „Kuba i Buba, czyli awantura do kwadratu” Grzegorz Kasdepke
64. „Lumpetta” Christine Nostlinger
65. „Łatka niechciany szczeniak” Tina Nolan
66. „Maks dba o zdrowie” Katarzyna Zychla
67. „Maks i niespodzianka” Katarzyna Zychla
68. „Maks i niezwykłość” Katarzyna Zychla
69. „Maks i przyjaciele” Katarzyna Zychla
70. „Maks poznaje świat” Katarzyna Zychla
71. „Maks uczy się na błędach” Katarzyna Zychla
72. „Moja bajeczka” Seria Disney
73. „Moja bajeczka” Seria Disney
74. „Moja bajeczka” Seria Disney
75. „Moja bajeczka” Seria Disney
76. „Moja bajeczka” Seria Disney
77. „Następcy. Wyspa potępionych” Melissa De La Cruz
78. „Niezwykły świat Arabelki” Edyta Łaszkiewicz
79. „Nudzimisie i przedszkolaki” Rafał Klimczak
80. „Nudzimisie i przyjaciele” Rafał Klimczak
81. „Nudzimisie idą do szkoły”Rafał Klimczak
82. „Nudzimisie jadą na wakacje” Rafał Klimczak
83. „Nudzimisie” Rafał Klimczak
84. „Nutka znajduje przyjaciół” Agnieszka Stelmaszyk
85. „O kaczce, która chciała dostać się do encyklopedii” Ryszard Sadaj
86. „O Stephenie Kingu, czarnej dziurze i…” Katarzyna Ryrych
87. „Opowiadania i bajki” Grzegorz Kasdepke
88. „Opowieści Pana Różka” Małgorzta Gutowska-Adamczyk
89. „Ostrożnie” Grzegorz Kasdepke
90. „Pamiętnik Felka Parerasa” Wanda chotomska
91. „Powrót Bartusia, czyli co to znaczy po raz drugi” Grzegorz Kasdepke
92. „Przygody Jerzyka spod jabłoni” Alicja Undgeheuer-Gołąb
93. „Przygody Maksa” Katarzyna Zychla
94. „Przygody Nudzimisiów” Rafał Klimczak
95. „Przysmaki Maksa” Katarzyna Zychla
96. „Rodzinne przygody Mikołajka” Valerie Latour-Burney
97. „Samotne święta Oskara” Holly Webb
98. „Seria Miętowa tom 1” Ewa Nowak
99. „Seria Miętowa tom 2” Ewa Nowak
100.”Seria Miętowa tom 3” Ewa Nowak
101.”Seria Miętowa tom 4” Ewa Nowak
102. „Seria Miętowa tom 5” Ewa Nowak
103. „Seria Miętowa tom 6” Ewa Nowak
104. „Seria Miętowa tom 7” Ewa Nowak
105. „Strach ma wielkie oczy” Nele Moost
106. „Szafir psiak na medal” Agnieszka Stelmaszyk
107. „Szymek w krainie Nudzimisiów” Rafał Klimczak
108. „Tajemnica Biblioteki” Martin Widmark
109. „Tajemnica Galopu” Martin Widmark
110. „Tajemnica Gazety” Martin Widmark
111. „Tajemnica meczu” Martin Widmark
112. „Tajemnica miłości” Martin Widmark
113. „Tajemnica pływalni” Martin Widmark
114. „Tajemnica pożarów” Martin Widmark
115. „Tajemnica szafranu” Martin Widmark
116. „Tajemnica szpitala” Martin Widmark
117. „Tajemnica urodzin” Martin Widmark
118. „Tajemnica wyścigu” Martin Widmark
119. „Tajemnica zwierząt” Martin Widmark
120. „Uczucia Maksa” Katarzyna Zychla
121. „Wakacje Emilki” Joanna Klugmann
122. „Werka rozterka i dwie nianie” Patricia Hermes
123. „Węszący Renifer” Krystyna Śmigielska
124. „Wiedźma. Prawdziwa historia” Jakub Polkowski
125. „Wielka wyprawa Ciumków” Paweł Beręsewicz
126. „Wszystko zniszczone” Nele Moost
127. „Wymiar PE czyli świat według Lusi” Mariusz Niemycki
128. „Zabawy Maksa” Katarzyna Zychla
129. „Zaopiekuj się mną Wróc Afiku” Holly Webb
130. „Zimowe przygody Jerzyka spod jabłoni” Alicja Ungeheuer-Gołąb
131. „Zuzia kontra Scotland Yard” Mariusz Niemycki
132. „Zuzia na tropie Makusynów” Mariusz Niemycki
133. „Puk Puk na pogotowiu” Mariusz Niemycki
134. „Ostatni krzyk mody” Agnieszka Gadzińska
135. „Puk Puk na wsi” Mariusz Niemycki
136. „Kto się boi myszy” Urszula Kozłowska
137. „Liczy Baca owce” Mariusz Niemycki
138. „Zwierzęta Oli nie płacz już mały” Mymi Doinet, Melanie Allag
139. „Zwierzęta Oli odwagi mały marynarzu” Mymi Doinet, Melanie Allag
140. „Zwierzęta Oli nie jesteś już sam” Mymi Doinet, Melanie Allag
141. „Jesteś super chomiczku” Mymi Doinet, Melanie Allag

Książki zostały zakupione, dostarczone do szkoły i wpisane do księgozbioru, a następnie zaprezentowane na wystawie książkowych nowości.
Rządowy program rozwoju czytelnictwa „Książki naszych marzeń”, zakłada również włączenie rodziców uczniów w propagowanie czytania jako wartościowego i atrakcyjnego sposobu zdobywania wiedzy, spędzania wolnego czasu. Jeden z priorytetów Ministerstwa Edukacji Narodowej na ten rok szkolny również zaleca propagowanie czytania, rozwijanie kompetencji czytelniczych. Wbrew utartym opiniom dzieci cenią książkę na równi z innymi upominkami, a pięknie wydanymi książkami chwalą się kolegom. Pasje i zainteresowania rodzą się wtedy, kiedy coś nas zaciekawi, ktoś zachęci. Dlatego też Rodzice mają tu szczególną rolę do odegrania: rodzinne hobby, ulubione rozrywki - podobnie jak rodzinne tradycje kulinarne - określają to, co dzieci postrzegają jako atrakcyjne, wartościowe, ciekawe. Szkoła wspiera dom w rozwijaniu ciekawości świata, a książka jest doskonałym narzędziem, pomocnym w realizacji tego zadania. W związku z tym w listopadzie w trakcie zebrań z rodzicami nasza biblioteka szkolna zorganizowała kiermasz książek pod hasłem „Książka w worku świętego Mikołaja”. Zachęcaliśmy, aby właśnie książka stanowiła tradycyjny mikołajowy prezent. Kiermasz spotkał się z przychylnym przyjęciem.
Uczniów klas młodszych zaprosiliśmy na spotkanie autorskie z Waldemarem Cichoniem. Są książki, które kochają kolejne pokolenia dzieci, jak np. opowieści o Kubusiu Puchatku. Dzisiejsi rodzice w dzieciństwie czytali o przygodach Filonka Bezogonka, wzruszając się i bawiąc historyjkami o szwedzkim kotku. Od kilku lat w literaturze dziecięcej gości polski odpowiednik Filonka, pręgowany kotek imieniem Cukierek. Autorem przygód, a zarazem opiekunem pierwowzoru literackiego, czyli prawdziwego kotka Cukierka jest tyszanin, Waldemar Cichoń. Dziennikarz z zawodu, pasjonat czytania jako najwyższej formy przyjemności, tata Marcela i Maćka opisuje z humorem perypetie kotka, o którym mówi, że jest „słodkim, futrzanym utrapieniem”. Autor gościł w naszej szkole, z humorem opowiadając, jak bohater literacki imieniem Cukierek stał się pełnoprawnym członkiem rodziny Cichoniów, stając się tematem serii zabawnych historii. Komplet książek o Cukierku trafił do zbiorów naszej szkolnej biblioteki. Nie ma dnia, żeby ktoś nie pytał o te książki, czyli spotkanie autorskie sprawdziło się jako forma promocji czytania.
Zaopatrzeni w nowości książkowe planujemy wykorzystać biblioteczne nabytki w zajęciach z uczniami.
Na początek zachęcamy uczniów do wyliczenia, dlaczego warto sięgać po książkę. Na drzwiach biblioteki zawisła biała plansza z hasłem: „Czytam, bo lubię, i tym się chlubię”. Klasy starsze prosimy o wyłonienie drogą „burzy mózgów” na lekcjach wychowawczych jednego, wspólnego dla klasy hasła lub cytatu, zachęcającego do czytania. Każdą klasę prosimy o wytypowanie przedstawicieli, którzy w imieniu klasy zapiszą hasło na przygotowanej planszy. Wasze pomysły zaprezentujemy też na stronie internetowej.
Klasy młodsze poprosimy o stworzenie „katalogu ulubionych książek” poszczególnych klas. Prosimy panie wychowawczynie o pomoc w realizacji zadania. Każde działania propagujące czytanie opiszemy i zilustrujemy na stronie internetowej szkoły. Katalogi, przygotowane przez młodsze klasy będą dostępne do przeglądania w bibliotece.

Szkoła Podstawowa im. Kardynała Stefana Wyszyńskiego w Imielinie otrzymała dofinansowanie na realizację Rządowego programu wspierania w 2015 roku organów prowadzących szkoły podstawowe i szkoły artystyczne realizujące kształcenie ogólne w zakresie szkoły podstawowej w obszarze rozwijania zainteresowań uczniów przez promocję czytelnictwa wśród dzieci i młodzieży – "Książki naszych marzeń".
Koszt całkowity realizacji programu przez miasto Imielin wynosi 2.170,00 zł,
w tym kwota dotacji – 1.736,00 zł, wkład finansowy własny – 434,00 zł.
Imielin, styczeń 2016

Program „Książki naszych marzeń”

Program „Książki naszych marzeń” ma promować czytelnictwo wśród uczniów szkół podstawowych, dzięki doposażeniu bibliotek szkolnych w pozycje wybrane przez uczniów. Nasi uczniowie i uczennice na przygotowaną przez bibliotekę listę wpisywali książki, które uznali za ciekawe, warte polecenia lub też takie, których poszukują do przeczytania. Na liście, która powstała, znalazły się zarówno tytuły z klasyki młodzieżowej jak  i nowości. Niektóre tytuły i serie powtarzały się w propozycjach uczniów, co pozwoliło nam przygotować wykaz tych najbardziej poszukiwanych. Książki zostały zamówione, kupione i dostarczone do szkoły, a następnie zaprezentowane na wystawie książkowych nowości. W najbliższych dniach zostaną wprowadzone do zbiorów biblioteki i oprawione, zaraz potem będzie można je wypożyczać. 

Święto Pluszowego Misia - podsumowanie konkursu plastycznego

W listopadzie tradycyjnie nasza biblioteka szkolna zaprasza do siebie misie. Na półkach zasiadają misie – olbrzymy i małe maskotki, misie w spódniczkach i eleganci w muszkach. Wielbiciele bajek wiedzą, że o północy, pomiędzy pierwszym a ostatnim wybiciem zegarów zabawki ożywają i mają czas na zabawę. Ile radości Waszym misiom przyniosły nowe znajomości z innymi misiami – dowiecie się, kiedy wrócą do domu i wyszepczą Wam w uszka opowieści o swoich „wakacjach” w bibliotece. Na konkurs plastyczny Portret mojego misia wpłynęły 234 prace plastyczne! Komisja, która została poproszona o wyłonienie zwycięzców konkursu w składzie: p. dyrektor Dagmara Kupczyk, p. Krystyna Paluch, p. Anna Nowicka stanęła przed trudnym zadaniem - wszystkie prace bardzo się podobały. Po długim rozważaniu postanowiono wyróżnić 11 prac. Przemówiły do serc naszej komisji zwłaszcza: ciekawa technika, samodzielność wykonania pracy, urok, żywa kolorystyka, oryginalność. Wyróżnienia otrzymali: Maja Stadler (klasa 1 g), Mateusz Krawczyk (klasa 1 g), Alicja Boba (klasa 2 a), Mateusz Klekot (klasa 2 a), Aleksandra Wojtowicz (klasa 2 a), Szymon  Saternus (klasa  2 c), Kacper Gasch (klasa 2 f), Olaf Rozmus (klasa 3 a), Eryk Huzarewicz (klasa  3 b), Ewa Miś  (klasa  3 b) oraz Bartek M - praca nie miała informacji o nazwisku i klasie autora, dlatego prosimy Bartka o zgłoszenie się do biblioteki, żeby podał nam swoje nazwisko. Przewidziano drobne nagrody! Autorom wyróżnionych prac, dziękujemy wszystkim, którzy wzięli udział w konkursie. Od piątku misie mogą wracać do domu. Każda misiowa mama/tata dostanie dyplom za udział misia w wystawie. Proponujemy zabierać miśki po lekcjach. Dziękujemy za udział w wystawie, zapraszamy za rok. 

"Książki naszych marzeń" - informacja o realizacji programu

Program „Książki naszych marzeń”, w którym nasza szkoła bierze udział zakłada rozwijanie chęci do czytania, kontaktu z książką jako źródłem wiedzy i rozrywki. 

Aby zachęcić dzieci i młodzież do sięgania po książę, przeznaczono dotację na zakupu nowości dla szkolnej biblioteki, warunkując to jednak doborem nowych pozycji, które mają zagościć  na  bibliotecznych półkach. Nie mogą to być lektury, a książki z różnorodnych  dziedzin - od obyczajowych, przygodowych po popularyzujące w sposób ciekawy wiedzę o świecie. 

Jako ekspertów poprosiliśmy naszych uczniów, proponując im wspólne stworzenie listy bibliotecznych nowości. W bibliotece zawisła biała plansza zatytułowana „POLECAM:”, która szybko zapełniła się tytułami, rekomendowanymi przez naszych uczniów. 

Szkolne  panie bibliotekarki odwiedziły targi książki w Krakowie i Katowicach, żeby u samego źródła sprawdzić, co nowego oferuje rynek wydawniczy. Sprawdziły też oferty wydawnicze większych wydawnictw dostępne online. Wspólnymi siłami stworzono listę książek, które powiększą biblioteczne zbiory. Nawiązaliśmy kontakt z niezawodnym jak zwykle księgarzem, panem Grzegorzem, któremu przekazaliśmy listę książkowych życzeń i potrzeb. Jesteśmy na dobrej drodze do sfinalizowania zakupu wybranych pozycji.  Czytanie to zamiłowanie, które wynosi się najczęściej z domu. Lekcje biblioteczne, rozmowy z dziećmi potwierdzają, że te dzieci, które widzą rodziców, dziadków, starsze rodzeństwo skupione na lekturze uważają, że czytanie to czynność, naturalna, do której nie trzeba zachęcać. Czasami dorośli nie mają czasu, okazji szukać dla siebie wartościowej lektury, ale kiedy ktoś podzieli się z nimi zachęcającą opinią o dobrej książce, odnajdują w czytaniu miłą rozrywkę. 

Zorganizowaliśmy w szkole w dniu spotkania rodziców kiermasz książek z najróżniejszych dziedzin i dla adresatów w różnym wieku pod hasłem „Książka w worku Mikołaja”. Postulujemy powrót do tradycji obdarowywania się książkami. Kiermasz budził wielkie zainteresowanie, pojawiły się pytania o możliwość jego cyklicznego powtarzania. Wbrew temu, co czasami się uważa, dzieci i młodzież cenią sobie pięknie wydaną, ciekawą książkę jako prezent. 

Nasze dociekania, co kupić, żeby dobrze spełnić założenia programu pokazały, że nie jest z czytaniem naszych uczniów tak źle. Mamy nadzieję, że podsuwając im wybrane, ciekawe lektury zachęcimy niejednego do oderwania się od tego, co na ekranie komputera i sięgnięcia po książkę. 



Zbiórka darów dla Schroniska dla Zwierząt w Mysłowicach

Nasza szkoła od lat jesienią organizuje akcję zbiórki darów dla Schroniska dla Zwierząt w Mysłowicach. 

Nawołujemy też do ŚWIADOMEGO, ODPOWIEDZIALNEGO podejmowania decyzji o przyjęciu pod swój dach czworonoga. Schroniska - smutne miejsca, będące ostatnią deską ratunku dla porzuconych psów i kotów - pełne są „pupilków”, które kochane były „na chwilę”. Tymczasem tej miłości musi starczyć na całe kilkunastoletnie życie naszego czworonoga. 

Dzięki wsparciu naszych uczniów i ich Rodziców (DZIĘKUJEMY!!!) zebraliśmy karmę, kocyki które pani Ania Knopek i jak zawsze niezawodny w potrzebie pan Bartek Stachoń – zawieźli do schroniska. Może dzięki Wam jakiś Burek zaśnie z pełnym brzuszkiem…..



Książki Waszych marzeń w naszej bibliotece!

Szkoła w początkach nauki wyposaża nas w szczególne umiejętności, podstawowe i najważniejsze, z których każdy czerpie do końca życia: uczy czytać i pisać. „Czytanie – to umiejętność, która posiada większość i sztuka, którą uprawia mniejszość”- powiedział angielski powieściopisarz. Umiejętność czytania jest tak oczywista, jak rutynowo wykonywane codzienne czynności. Różnie jednak z niej można korzystać: czytanie wyłącznie tego, co potrzebne w praktyce, zubaża o całą gamę doznań i  emocji. Kontakt z literaturą, czyli książką czytaną dla jej treści, a nie ze słowem pisanym, będącym wyłącznie informacją, pomaga rozwijać język, wzbogaca słownictwo, uczy precyzyjnie wyrażać myśli. 

Nasza szkoła bierze udział w projekcie „Książki naszych marzeń”. Aby otrzymać dotację na zakup nowości dla szkolnej biblioteki program zakłada włączenie rodziców uczniów w propagowanie czytania jako wartościowego i atrakcyjnego sposobu zdobywania wiedzy, spędzania wolnego czasu.  Jeden z priorytetów Ministerstwa Edukacji Narodowej na ten rok szkolny również zaleca propagowanie czytania, rozwijanie kompetencji czytelniczych. 

Wbrew utartym opiniom dzieci cenią książkę na równi  z innymi upominkami, a pięknie wydanymi książkami chwalą się kolegom. Pasje i zainteresowania  rodzą się wtedy, kiedy coś nas zaciekawi,  ktoś zachęci. Dlatego też Rodzice mają tu szczególną rolę do odegrania: rodzinne hobby, ulubione rozrywki - podobnie jak rodzinne tradycje kulinarne - określają to, co dzieci postrzegają jako atrakcyjne, wartościowe, ciekawe.  Szkoła wspiera dom w rozwijaniu ciekawości świata, a książka jest doskonałym narzędziem, pomocnym w realizacji tego zadania. 

W dniu zebrania rodziców nasza szkoła zorganizowała kiermasz książek pod hasłem  „Książka w worku świętego Mikołaja”. Zachęcaliśmy, aby  właśnie książka stanowiła tradycyjny mikołajowy prezent. 

Uczniów klas młodszych zaprosiliśmy na spotkanie autorskie z Waldemarem Cichoniem. Są książki, które kochają kolejne pokolenia dzieci, jak np. opowieści o Kubusiu Puchatku. Dzisiejsi rodzice w dzieciństwie czytali o przygodach Filonka Bezogonka, wzruszając się i bawiąc historyjkami o szwedzkim kotku. Od kilku lat w literaturze dziecięcej gości polski odpowiednik Filonka, pręgowany kotek imieniem Cukierek. Autorem przygód, a zarazem opiekunem pierwowzoru literackiego, czyli prawdziwego kotka Cukierka jest tyszanin, Waldemar Cichoń. Dziennikarz z zawodu, pasjonat czytania jako najwyższej formy przyjemności, tata Marcela i Maćka opisuje z humorem perypetie kotka, o którym mówi, że jest „słodkim, futrzanym utrapieniem”. Autor gościł w naszej szkole,  z humorem opowiadając, jak bohater literacki imieniem Cukierek stał się pełnoprawnym członkiem rodziny Cichoniów, stając się tematem serii zabawnych historii. Komplet książek o Cukierku trafił do zbiorów naszej szkolnej biblioteki. Nie ma dnia, żeby ktoś nie pytał o te książki, czyli spotkanie autorskie sprawdziło się jako forma promocji czytania.


Spotkanie z autorem odbyło się w ostatnich dniach października, kiedy to w szkole  tradycyjnie trwa akcja „Pełna  miska dla schroniska”. Nie namawiamy do emocjonalnego zabierania ze schroniska psa czy przygarnięcia kotka, staramy się podkreślać znaczenie odpowiedzialności za czworonożnego domownika, który zagości w rodzinie na całe lata. Schroniska są ostatnią deską ratunku dla porzuconych, niechcianych, kochanych „na chwilę” psów i kotów. Cukierek stał się ambasadorem dobrej sprawy – jest kotkiem, ale nie jest rzeczą: kocha, psoci, martwi się, myśli. Czy można porzucić myślącą, czującą istotę? Zdecydowanie trudniej niż zabawkę.  Spotkanie autorskie stało się wsparciem dla dwóch szkolnych akcji: czytamy – bo czytanie to wielka przyjemność i miły sposób spędzania czasu, dobra rozrywka na coraz dłuższe wieczory oraz dobrze traktujemy nasze czworonogi - bo są częścią naszej rodziny.


W listopadzie - jak co roku - biblioteka szkolna organizuje wystawę misiów - ponadczasowej zabawki,która jako jedyna doczekała się swojego święta. Prosimy uczniów klas I-III o przynoszenie swoich ulubieńców na wystawę do biblioteki szkolnej, (konieczne jest przywiązanie misiowi do łapki karteczki z imieniem nazwiskiem i klasą właściciela). Po 25 listopada (tego dnia przypada Święto Pluszowego Misia) przytulanki wrócą do domów. (UWAGA: Na wystawie miśki są bezpieczne, nie zdejmujemy ich do zabawy, nie grozi im więc zniszczenie. Prosimy, żeby dzieci nie przynosiły innych zabawek, na wystawę zapraszamy wyłącznie misie. :)  



"Cukierku, ty łobuzie!" - zaproszenie na spotkanie autorskie

Informujemy, że 27 października 2015r. odbędzie się spotkanie  z  Waldemarem Cichoniem, autorem przezabawnej książeczki dla dzieci „Cukierku, ty łobuzie”. Organizatorem tego wydarzenia jest nasza biblioteka szkolna. Spotkanie odbędzie się w budynku nr  2 (nowej świetlicy) w następującej kolejności:
10:40 – 11:25    klasy:  IIa, IIb, IIc, IIIb.
11:35 – 12:20    klasy: IIIa, IIId, IVa, IVb.
12:35 – 13:20    klasy: IId, IIe, IIf, IIIc.
Zachęcamy do odwiedzania szkolnej biblioteki, gdzie znaleźć można wiele wspaniałych, zabawnych, ciekawych i kolorowych publikacji dla dzieci i młodzieży! Również tych najnowszych! 


Spotkanie autorskie z Waldemarem Cichoniem

Uczniów klas młodszych zaprosiliśmy na spotkanie autorskie z Waldemarem Cichoniem. Są książki, które kochają kolejne pokolenia dzieci, jak np. opowieści o Kubusiu Puchatku. Dzisiejsi rodzice w dzieciństwie czytali o przygodach Filonka Bezogonka, wzruszając się i bawiąc historyjkami o szwedzkim kotku. Od kilku lat w literaturze dziecięcej gości polski odpowiednik Filonka, pręgowany kotek imieniem Cukierek. Autorem przygód, a zarazem opiekunem pierwowzoru literackiego, czyli prawdziwego kotka Cukierka jest tyszanin, Waldemar Cichoń. Dziennikarz z zawodu, pasjonat czytania jako najwyższej formy przyjemności, tata Marcela i Maćka opisuje z humorem perypetie kotka, o którym mówi, że jest „słodkim, futrzanym utrapieniem”. Autor gościł w naszej szkole, z humorem opowiadając, jak bohater literacki imieniem Cukierek stał się pełnoprawnym członkiem rodziny Cichoniów, stając się tematem serii zabawnych historii. Komplet książek o Cukierku trafił do zbiorów naszej szkolnej biblioteki. Nie ma dnia, żeby ktoś nie pytał o te książki, czyli spotkanie autorskie sprawdziło się jako forma promocji czytania.

Program „Książki naszych marzeń”

Program Książki naszych marzeń realizowany będzie w roku szkolnym 2015/2016. Przede wszystkim umożliwi on zakup książek do naszej biblioteki szkolnej w celu promocji czytelnictwa wśród dzieci i młodzieży oraz rozwijania ich kompetencji i zainteresowań czytelniczych.
O przebiegu realizacji programu będziemy Państwa informować. 


13 grudnia 2017
PnPoniedziałek WtWtorek ŚrŚroda CzCzwartek PiPiątek SoSobota NdNiedziela
123
Startuje Tydzień Edukacji Informatycznej!
4
5Mikołajki! :)
6
789Zapraszamy na nasze stoisko podczas Imielińskiego Kiermaszu Świątecznego
10
11Konsultacje i zebrania
12
dzisiaj
13
14151617
18192021222324
25262728293031
foto losowe
galeria uśmiechów
WSPÓŁPRACA:

GIMNAZJUM IM. POWSTAŃCÓW ŚLĄSKICH W IMIELINIEPRZEDSZKOLE MIEJSKIE W IMIELINIEBIBLIOTEKA MIEJSKA W IMIELINIEURZĄD MIASTA IMIELINMIEJSKIE CENTRUM KULTURY W IMIELINIEMIEJSKI OŚRODEK SPORTU I REKREACJI W IMIELINIE

Imielin

Powiat Bieruńsko-Lędziński

Województwo Śląskie